Amacım kendi köşemde kendi düşüncelerimi yazmak, Yazarken edebi kaygılar taşımam, sadece derdimi yazarım.

Son Yorumlar

  • Hüsnü Güneşdoğdu:

    Tamam yani 2020 kötü geçer diyordum da bu kadarı da biraz fazla mı oldu ne ...

  • Hüsnü Güneşdoğdu:

    Bu nasıl bir analiz bu nasıl bir öngörü be kardeşim :) 2015 sönük kaldı...

  • Selman Gün:

    Böylesi bir güzelliği illa da Batı'lı bir şahsiyet tanınmlayan zihniyet z...

  • Selman:

    Bu aslında biraz da çocukların toplumsal hayatın merkezine yerleşmesi ile i...

  • Hüsnü Güneşdoğdu:

    Ulan gündemi belirliyorum resmen, herifi tekrar tutukladılar :D...

  • Üçlü Satranç

    Son zamanlardaki yeni keyfimiz satranç. Her ne kadar oldukça geç kalmış olsam da satrançla tanışmak için yine de vakit buldukça bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum.

    İnsanı körelten kağıt oyunlarından kurtulmak gerekiyor. Tavla, batak, okey vs. bir zaman sonra boş beleş geliyor. Ama bu oyun öyle değil oyuna kendinizi kaptırdığınız zaman beyninizin gerçekten yakıt tükettiğini hafiften giren baş ağrısı ile anlayabiliyorsunuz.

    Derken…

    Ulan üçlüsü de varmış bu satrancın. Hani duydum inanmadım gördüm oha lan dedim.

    İkilisini öğrenemedik biz daha millet üçlü takılıyor.

    Mevzunun aslı şudur;

    Üçlü Satranç

    Üç kişinin oynadığı 96 karelik bir satranç türüdür. İkili satrançdaki tüm kuralların hemen hemen var olmasının yanı sıra kendisine has bir kaç kuralları da vardır. Örneğin iki oyuncu 3. oyuncuya karşı ittifak etmesinler diye, sıradaki oyuncu rakibine yalnız iki durumda atak yapabilir.

    1. Rakip bir önceki pozisyonda atakta bulunmuşsa
    2. Rakibine 3. rakip kendisinden önce atakta bulunmamışsa

    Üçlü Satranç The Mars Society’nin kurucusu Robert Zubrin tarafından 1972’de telif hakkı tescillenmiştir…

    satranc

    5 Ağustos 2013

    Benzer yazılar

    Yorum Ekleme Alanı


    • Selman :

      Adama demezler mi iki kişinin oynadığı satranç bitti de, üç kişiliği mi kaldı diye. Biraz açılış çalış : )